Obrázky

Řešené úlohy s obrázky se zvyšující se obtížností
  1. Při stisku tlačítek zobrazuj obrázky. 
  2. Sestav zajímavou animaci. 
  3. Stiskem tlačítek zobrazuj obrázky nebo animace na druhém microbitu (if).  
  4. Zobraz náhodný obrázek (if). 
  5. Při stisku tlačítek  měň obrázky jako v galerii (if, stavová proměnná). 
  6. Měň obrázky a stiskem A+B je odešli na druhý microbit. (=5+3) 
  7. Zařaď za sebe několik microbitů tak, aby se po nich proběhl obrázek. 
  8. Opakuj postupné/náhodné zobrazení obrázků, stiskem tlačítka A obrázek zastav, stiskem B opět spusť. 
  9. Opakuj postupné/náhodné zobrazení obrázků, druhým microbitem ovládej zastavení a spuštění. Náhodné obrázky zobrazuj na více microbitech současně a zkus zastavit stejné obrázky (videostop). 

Řešení, poznámky a rozšíření

Př. 1:

Kouzlo: při sklopení displeje se vymění obrázek. Přidejte čarovnou formuli a kouzelnickou hůlku.

Př. 2:

Na microbitu prší? Pohybuje se panáček nebo dokonce dinosaurus? Simulace tetrisu či jiné oblíbené hry? Nechte to na dětech. Animace je možné zejména u mladších žáků tvořit dlouho. Stojí to za to, zlepšují představivost a připravují myšlení na 'opravdové' programování. 

Př. 3:

Nezapomeňte si s kamarádem domluvit 'protokol': na jakém kanálu vysíláme a které číslo zastupuje který obrázek.
Uplní začátečníci programují pouze vysílač, přijímač je nachystaný.
 

Př. 4:

Výběr ze dvou možností nepotřebuje proměnnou. Více možností umožnuje například hru kámen–nůžky–papír nebo hod kostkou (poslední je else bez if).
 

Př. 5:

Na obrázku je zachyceno řešení pomocí bloku 'forever' (na konci je else bez if řešící nevhodnou hodnotu proměnné). Varianta odkrývající kouzlo funkcí je v příspěvku >>> Nápisy, varianta využívající seznamy (pole) je popsána v >>> Hlasování.
Jak zařídit, aby se po posledním obrázku zobrazil zase první a naopak?

Př. 7:

Ovládací microbit pouze při stisku tlačítka pošle na správném kanále číslo 1. Každý microbit při přijetí svého čísla zobrazí dohodnutý obrázek, pošle číslo o jedna větší a smaže displej.
Upravte program tak, aby místo obrázku byla animace pohybujícího se bodu.
Dokážete upravit program tak, aby se mohl nahrát do všech microbitů a nemusel být v každém jiný? Tlačítky by mělo být možné nastavit pořadí microbitu.

Př. 8:

Počet zobrazených obrázků může být libovolný, obrázky mohou být nakreslené, efektně působí puntíky na kostce nebo navazující animace. 

Př. 9:

Vysílač pouze posílá různou hodnotu při stisku A a B. Při problémech nevysílat 0, ale např. 1 a 2. Přijímače fungují obdobně jako v předchozí úloze.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

V čem programovat micro:bit?

Úvod ve škole i v kroužku

Začínáme v MakeCode

Začínáme s Pythonem