Turniket a permanentka
Máme lyžařské středisko, turniket u vleku a každý lyžař má svou chytrou permanentku.
USER STORY (uživatelský scénář)
= způsob popisování funkcionalit aplikace z pohledu konkrétních uživatelů
Jako <role> chci <cíl>, aby <přínos>.
PERMANENTKA
- Jako lyžař chci při stisku tlačítka A zobrazit počet zbývajících bodů, abych věděl, zda ještě mohu využít vlek.
- Jako lyžař chci při stisku tlačítka B dát turniketu signál, že jím chci projít, aby mi ho mohl otevřít a já mohl projít.
- Jako lyžař chci být při vyslání signálu turniketu (tlačítko B) zvukem a displejem (×,🗸) informován o tom, zda se to podařilo, abych měl zpětnou vazbu.
- Jako majitel SKI areálu chci, aby uživatel nemohl vyslat turniketu signál, pokud nemá body, aby nejezdil zadarmo.
- Jako lyžař chci, aby permanentka otevřela turniket, který je mi nejblíž (otevření turniketu, u kterého zrovna nestojím, by mi bylo na nic).
- Jako majitel SKI areálu chci, aby se při projití turniketem strhl na permanentce bod, aby lyžař nejezdil zadarmo.
TURNIKET
- Jako majitel SKI areálu chci zvednout závoru, když lyžař vyšle turniketu signál, aby mohl lyžař projít (animace na displeji/využití servomotoru).
- Jako lyžař chci, aby zvedání závory doprovázely zelené ledky, abych věděl, že mohu projít. Jinak chci, aby svítily ledky červeně.
POKLADNA
- Jako majitel SKI areálu chci, aby pokladna tlačítkem A dobila 5 bodů nejbližší permanentce, aby následně mohli lyžaři využívat turniket.
- Jako majitel SKI areálu chci, aby pokladna tlačítkem B dobila 10 bodů nejbližší permanentce, aby následně mohli lyžaři využívat turniket.
Krásně nám to fungovalo, a nakonec jsme ještě vymysleli, že asi to chytré bude turniket a permanentka téměř obyčejná kartička.
Proto plánujeme kartu s tajným kódem – pomocí měděné pásky uvnitř karty, kontakty se přiloží k pinům.
Zpracování nápadu je z kroužku programování.
>>> další projekty využívající rádio