Odebírání sirek

Znáte hru odebírání sirek? Hrají dva hráči, z předem zadaného počtu zápalek (nalámaných špejlí) mohou odebrat jednu, dvě nebo tři. Kdo vezme poslední, vyhrál.

Přímo se nabízí tuto hru naprogramovat pomocí microbitu.

Microbit si musí zapamatovat, kolik má sirek, toto číslo se bude během hry měnit, proto tedy potřebujeme proměnnou. Při startu nastavíme a zobrazíme počet sirek a tlačítky A, B, A+B odebereme 1, 2 resp. 3 sirky.


Jako vylepšení se nabízí při dosažení nuly ohlásit výhru a také hlídat, aby nebylo odebráno více sirek, než zbývá na hromádce.


Dokážete vymyslet vítěznou strategii?


Grafické znázornění

Velmi pokročilé rozšíření je možné vytvořit funkci, která zobrazuje počet sirek jako puntíky na displeji. Jak na takovou funkci přijít?

Budeme pro každé číslo zobrazovat zvlášť obrázek? Raději u každého bodu rozhodneme, zda ho zobrazit nebo ne. Jednoduší je zkusit to pro čísla do pěti, pak si vystačíme s jedním cyklem na jednom řádku displeje. 


Pro celý displej zanoříme dva cykly do sebe, v jednom počítáme řádky (y) a ve druhém sloupce (x). Pomocí x a y spočítáme pořadí každé ledky a pokud je menší než počet sirek, rozsvítíme ji, jinak zhasneme.





Nakonec zbývá funkci využít ve hře se sirkami.



Zpracování nápadu je z kroužku programování.


>>> další projekty využívající rádio

>>> projekty které zvou pryč od počítače

Populární příspěvky z tohoto blogu

Co je BBC micro:bit?

Jak začít?

Úvod ve škole i v kroužku

Příklady pro začátečníky

Začínáme v MakeCode

Semafor a RGB dioda

V čem programovat micro:bit?

Projekty s PINy

RGB LED

Hudba s microbitem